Bębny obręczowe – nabór do grupy początkującej!

Ogłaszamy nabór do *grupy początkującej* na kurs z bębnów obręczowych w poznańskim Domu Dźwięku, prowadzony przez Borysa Słowikowskiego. 

Zapraszamy wszystkich, bez względu na doświadczenie muzyczne – również osoby, które nigdy w życiu nie grały na żadnym instrumencie 🙂 W ramach kursu zajmiemy się nauką gry na bębnie obręczowym w stylu „kolanowym” według techniki Zohara Fresco, pogłębianiem poczucia rytmu i pulsu, rytmiką opartą o konnakol, grą zespołową i improwizacją. W całym procesie skupimy się również na naszym ciele. Poszukamy stanu „rozluźnionego skupienia”, czyli maksymalnej koncentracji angażującej ciało i umysł, ale pozbawionej napięcia, skutkującej odprężeniem i redukcją stresu.

CZYM SĄ BĘBNY OBRĘCZOWE? Bęben obręczowy to taki, którego średnica jest większa niż głębokość. Jest jednym z najstarszych instrumentów znanych ludzkości. W różnych wersjach i pod różnymi nazwami występuje niemal na całym świecie.

CZEGO I JAK UCZĘ? Uczę technik gry na bębnach obręczowych wywodzących się z tradycji bliskiego wschodu. Jednocześnie skupiam się na rozwijaniu szerokopojętej muzykalności u studentów. W nauczaniu korzystam (między innymi) z techniki wokalizacji rytmicznej (konnakolu), kompozycji rytmicznych i głosowo-ruchowych ćwiczeń „osadzających” ciało w rytmie i pulsie, zainspirowanych podejściem Jacka Ostaszewskiego. By nauka była bardziej intuicyjna sięgam również po metody i doświadczenia wyniesione z różnych form pracy z ciałem: improwizacji ruchowej, praktyki uważności, BMC czy aikido.

CO TO ZA TECHNIKA? Moje podejście do bębnów obręczowych wywodzi się przede wszystkim z praktyki izraelskiego perkusjonisty i kompozytora Zohara Fresco. Od 2010 roku jestem jego uczniem. 

Technika Fresco łączy w sobie rozmaite style gry na tym instrumencie z uwzględnieniem anatomii i naturalnych predyspozycji ludzkiego ciała oraz rozbudowanym i pogłębionym podejściem do rytmu. Pozwala grać bezwysiłkowo, wydobywać czyste i zróżnicowane dźwięki, czuć się z tym instrumentem „u siebie” w ogromnej ilości stylów muzycznych. 

KOGO UCZĘ? Nauka, którą oferuję, jest skierowana do wszystkich. Nie są istotne umiejętności muzyczne, a jedynie motywacja i przyjemność z gry. 

PROGRAM KURSU:

  • nauka technik gry na bębnie obręczowym w stylu „kolanowym”
  • techniki nakierowane na rozwój poczucia rytmu i umiejętności improwizacji rytmicznej – m.in. Konnakol (indyjska wokalizacja rytmiczna)
  • eksploracja rytmiki z rozmaitych tradycji muzycznych (m.in. Grecja, Turcja, Syria, Liban, Palestyna, Maroko, Iran, Indie, muzyka Sefardyjska) przez praktykę oraz analityczne słuchanie muzyki
  • „niestandardowa” rytmika: rytmy nieparzyste, modulacja rytmiczna, niezależność wobec pulsu
  • ćwiczenia na rozwój koordynacji ciała
  • nauka kompozycji
  • nauka improwizacji

W RAMACH KURSU:

INDYWIDUALNE KONSULTACJE – ostatnie pół godziny każdych zajęć poświęcimy na indywidualną pracę z każdym uczestnikiem

MATERIAŁY: 

  • każde spotkanie będzie w całości nagrane i udostępnione uczestnikom.
  • osoby uczestniczące będą miały dostęp do materiałów warsztatowych (partytur, ćwiczeń, materiałów video) 

RYTMIKA – dla uczestników kursu zniżka 25% na Ciało w pulsie – warsztaty rytmiczne w Poznaniu / 7.10 / https://www.facebook.com/events/1966168083471842/ 

DATY

5 spotkań w datach: 28.10, 18.11, 2.12, 16.12, 12.01 (niedziele), godziny: 11:00-15:00

INWESTYCJA

  • Całość kursu (5 spotkań/4h): 550 zł (przy wpłacie całości do 19.10) / 600 zł (możliwość płatności w kawałkach)
  • ZNIŻKA 5%-10% dla osób, które przyprowadzą znajomego/znajomych
  • Pojedyncze zajęcia: 140 zł
  • 4 zajęcia: 520 zł
ZAPISY

  • Liczba uczestników: 7-15 osób 
  • Warunkiem rezerwacji miejsca na zajęciach/kursie jest wysłanie zgłoszenia mailowego i wpłata na konto (w przypadku pojedynczych zajęć jest to 50% kwoty / dokładne informacje otrzymasz w mailu zwrotnym) 
  • Wystawiam faktury. 
  • Zarezerwowanego miejsca nie można odwołać ani przekazać.
  • ZAPISY/INFO: borys.drums@gmail.com

O PROWADZĄCYM: 

Borys Słowikowski: muzyka to dla mnie wartościowy sposób kontaktu z innymi, sobą i światem. Moje główne instrumenty to bliskowschodnie bębny obręczowe, które studiuję u Zohara Fresco. Gram tradycyjnie i w oparciu o tradycję (polską muzykę wiejską, muzykę z bliskiego wschodu, Persji, Maroka, czy Bałkan, muzykę sefardyjską) oraz nietradycyjnie (muzyka improwizowana, tzw. muzyka współczesna, punk). Ważna jest dla mnie tradycyjna kultura grecka (z różnych obszarów), dlatego jeżdżę tam często, gram i mówię po grecku.

Prowadzę regularne zajęcia muzyczne w Poznaniu i Berlinie, czasem udzielam się na festiwalach (m.in. Ethnoport Poznań). Zajmuję się tańcem improwizowanym i performansem. Z wykształcenia jestem psychologiem i animatorem społeczności lokalnych.